Tuesday, December 22, 2009

Aku dan Makan

Walaupun tengah serabut memikirkan hal berpindah rumah, tapi tekak nie asyik nak makan jer...Rasa rajin jer tangan nie nak menguli Pau. Kebetulan inti kacang merah dah ada (Buat banyak2 dan simpan dalam fridge), aku pun mulalah menguli doh pau pukul 8.00am tadi. Buat kerjapun perlahan-lahan jer takut anak terjaga dan pau ku tak sempat nak siap pulak....Dalam pukul 9.45am pau aku pun siap...Best betul makan panas2...Tanpa sedar, aku dah habiskan 4 biji. Banyak betul makan!



Sedap pau nie, lembut!!! Bila tangan nie rajin, saya akan tulis resipi pau nie untuk dikongsi...

Malam semalam pulak aku rajinkan diri untuk buat pizza, maklumla suamiku memang hantu pizza dan adikku pun ada datang rumah...Buat pizza tuna, ayam n sosej jek. Tak de banyak modal pun...



Pizza tuna + sosej + paste tomyam yang belum dibakar








Yang dah siap dibakar...Macam bestkan???



Pizza tuna + sosej + tomato puree



Pizza ayam + sosej

Doh yang lebih daripada buat pizza, aku bulat-bulatkan dan goreng, jadi donut bulat...letak coklat cair...Memang best!!! Tak ingat pasal PhD kejap! Hahahaha...



Donut bulat...Lembut di dalam dan rangup di luar..



Donut + coklat + tabur kacang...Sedap!!!

3 comments:

  1. Fuiyoooooooooo.. blog tiba2 dah puluh2 entri.. :P.. Best la tgk angah bake doh macam2... teringin nak buat cinnamon roll tu...skng mikael kuar jadi malas, tp tengok blog angah semangat balik.. hohohohho... keep on updating tauuuu!! muah2

    ReplyDelete
  2. sedapnya! ada blog makan2 merembes enzimku utk berasa lapar!

    ReplyDelete
  3. Buatla leen,kay nanti bolehla tukar-tukar pandangan, angah buat bukannyer jadik sangat, maklumlah uli pakai tangan jek. Tapi rasa die sedap, bila panaskan semula lagi sedap, kat bahagian luar jadik rangup dan dalam masih lembut. Tentang update blog tue, insya-Allah akan cuba, tapi sekarang bolehla selalu update sebab masih kat melaka n tak mula kerja eksperimen lagi. Bila kat bangi nanti tak tahu la...Apa-apa pun selagi angah suka makan, angah akan cuba masak even masa hujung minggu...

    ReplyDelete